torstai 29. lokakuuta 2015

Päiväni au pairina osa 2

Tein edellisen "osan" vähän eri tavalla ja erilaista siinä oli myös eri koti ja perhe. Halusin myös toteuttaa tän kahden päivän ajan, koska tästä näkee kuinka erilaisia jokainen päivä voi olla.




Maanantaina

6:30 Herätyskello soi. En tiedä onko tullut tavaksi vai onko mun sänky vaan liian mukava ja lämmin, mutta painan torkkua.
6:45 Herätyskello soi kolmannen kerran. Nyt on noustava. Toissapäivänä kello olisi ollut tähän aikaan 7:45 ja minä töissä jo 45min. Ei voi väsyttää niin paljoa.
8:37 Kävelen mun 5-vuotiaan hostlapsen kanssa värikkäiden lehtien sekä auringonpaisteen värittämiä katuja käsi kädessä ja jutellaan siitä, kuinka numerot ovat loputtomia. Enkun ja matikan tunti samassa, heh... Ei siis sillä, et mun matikka olisi 5-vuotiaiden tasoa. Eipä.
10:45 Viime viikolla olin vähän laiska pyykkien kanssa. Ensimmäinen kone päälle ja edellisten pestyjen vaatteiden silittäminen alkakoon.
11:55 Nyt on tehtävä jotain ruokaa, vaikka kaikkia vaatteita ei ookaan vielä silitetty.
12:36 Emilia soittaa halloween kaupasta. Juhlitaan halloweenia tänä viikonloppuna eikä me olla vieläkään saatu ostettua asuja. Onneksi ei olla viime tipassa, ei koskaan.
14:02 Huh, nyt on ripustettu märät vaatteet kuivumaan, silitetty loput vaatteet ja pesty tiskit. Uusi koneellinen vaatteita kerkiää just pyöriä, ennenku lähen hakemaan lapsia.
15:24 Pesukone melkein valmis. Soitan vähän pianoa odotellessa. (Tän jälkeen olin jo ihan varma, että pesukoneen ovi oli jumissa, mutta sain kun sainkin sen auki.)
15:57 Just ajoissa hakemassa lapsia. Matkalla kettu keponen juoksi mun edellä.
17:24 Nyt vasta kotona. Kävely on todella hidasta lasten kanssa...
19:44 Lapset sängyssä ja mä suunnittelen juoksemaan lähtemistä.
20:19 Nyt ulkona.
21:08 Banaania ja leipää nassuun. Jostain oon lukenut, että kunto ei nouse, jossei kahen tunnin sisällä kuntoilusta syö jotain.
22:16 Nyt on suihkun raikkaana selailtu mystoryt (pakollinen) ja uni alkaa painaa silmää sen verran, että taidan lähteä unten maille.

Tiistaina

6:30 Ei tarvinnut torkuttaa. Huomaa, että edellisen päivän ulkona oleminen vaikuttaa hyviin yöuniin.
10:43 Lapset saatettu omiin juttuihinsa ja mä hyppäsin bussiin kohti Kingstonia.
11:24 Tultiin Emilian kanssa halloween kauppaan ja oon just sovituskopissa kissapuku päällä. Suomessa ei kuitenkaan yleensä halloweenia juhlita, niin £30 saattaa olla hiukan liikaa. Vaikka tämä puku kiva onkin. Niin ja kokeilen myös paria muuta (ei niin potentiaalista) asua.
12:23 Päästiin vasta nyt ulos kaupasta, kun oli vähän vaikeuksia päättämisen kanssa. Ostin semmoset korkeat sukat ja aika creepyn naaman maalaus jutun (mul oli muute aivan todella paljon ongelmia sanoa maalata naama - halusin koko ajan sanoa naamata maala, enkä ees huomannu jos sanoin väärin XD)
13:10 Lähettiin Vakamama ravintolan ovista ulos. Oli muute vähä liian tulista ruokaa mulle ja nyt on aivan hirvee herkkuhimo.
13:53 Ostin Ariane Granden hajuveden... Mulla ei oo yhtään hajuvettä täällä mukana ja oon miettiny jonkun aikaa, että sellasen haluisin ostaa. Vaikka kotona Suomessa onkin useampi....
14:17 What the heck! Käytiin just Heal's sisustuskaupassa ja löydettiin yksi hylly täynnä marimekon tavaraa... Tätä hämmenyksen määrää!
14:48 Tultiin tälläselle ihanalle syksyselle nurmialueelle ottamaan kuvia.
18:24 Lapsille videot pyörii hetkeksi ennen nukkumaan menoa.
19:38 Satuhetki takana ja lapset nukkumassa. Laitoin vielä omat pyykit pesukoneeseen pyöriin, kun on niidenkin pesemisestä aikaa... Nyt pitäisi vaan sinnitellä kaksi tuntia hereillä, ettei märät pyykit homehdu pesukoneeseen yöllä.
22:20 Suihkussa käyty, pyykit ripustettu ja nyt oon aivan valmis nukkumaan. Jos nukahtaisin (not gonna happen) puolelta niin saisin nukkua kaheksan tuntia... (Tekeekö kukaan muu tällasta laskemista?) ~ Huomio aamulta: saattoi sittenkin tapahtua, nimittäin katoin kelloa viimeisen kerran 20:24 ja nukahdin kyllä aivan samantien.

4 kommenttia:

  1. Mä harrastan tota uniajan laskemista :-D. -Mirella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun edellisessä puhelimessa se näytti automaattisesti kuinka paljon aikaa herätykseen, mut nyt pitää aina laskee :D

      Poista
  2. Empsukka, naiset kuulemma aina laskee nukkumisajan. Muakin ärsyttää, kun nykyinen puhelin ei kerro kauanko aikaa on herätykseen. Haleja, pusuja, rutistuksia ❤ t. mä ja karvainen Malla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa joo joo se on joku sellanen sisäänrakennettu juttu :P sitä samaa takasin ❤️

      Poista